بازار حبوبات تهران

توسط sadri

بازار حبوبات تهران

در بازار حبوبات تهران می‌توانید انواع مختلف حبوبات، غلات، خشکبار و ادویه‌جات را پیدا کنید. برخی از محصولاتی که در این بازارها موجود هستند عبارتند از: نخود، لوبیا، عدس، نخودچی، ماش، لوبیا سفید، لوبیا قرمز، عدس سیاه و سفید، عدس کرم و انواع حبوبات دیگر گندم، جو، برنج، کینوا، چیا، آرد، نان، آرد سبوس دار، آرد گندم کامل و انواع غلات دیگر بادام، فندق، گردو، بادام زمینی، کره بادام، کره فندق و انواع خشکبار دیگر زیره، زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، سرخ کردنی، دانه توست و انواع ادویه‌جات دیگر لازم به ذکر است که این فهرست تنها یک نمونه از محصولاتی است که در بازار حبوبات تهران می‌توان یافت، برخی از محصولات دیگری نیز می‌توانید در این بازارها پیدا کنید.

انواع عدس

عدس یکی از انواع حبوبات است که در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در انواع مختلفی مانند عدس قرمز، عدس سیاه، عدس سبز و عدس لوبیا و عدس کانادایی ارائه می‌شود. در زیر توضیح مختصری درباره هر نوع عدس آورده شده است:

 عدس قرمز: این نوع عدس به رنگ قرمز و شکل گرد و کوچک است. در غذاهای هندی، مانند دال ماش، دال ترکی و دال مکھنی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 عدس سیاه: عدس سیاه به شکل قهوه‌ای تیره و بیضوی است و در غذاهای مختلف مانند انواع خورش‌ها و شورباها استفاده می‌شود.

عدس سبز: عدس سبز به شکل گرد و کوچک و با رنگی کم روشن است. این نوع عدس در تهیه سالاد، خورش‌ها، سوپ و برخی از غذاهای خاورمیانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 عدس لوبیا: این نوع عدس به شکل کوچک و کروی است و دارای پوستی نرم است. عدس لوبیا در تهیه انواع خورش‌ها، کوکو، سوپ و غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عدس کانادایی: عدس کانادایی یا همان “عدس بزرگ” یکی از انواع عدس است که در سایر نقاط جهان به عنوان عدس آلبالویی (French lentil) شناخته می‌شود. این نوع عدس در ظاهر شبیه به عدس قرمز است، با این تفاوت که سایه آن تیره‌تر و روشن نیست. عدس کانادایی دارای دو بریدگی طولی و برخی از این بریدگی‌ها به دلیل بزرگی آن نسبت به سایر انواع عدس، باریک تر هستند. عدس کانادایی در غذاهای مختلف، از جمله خورش‌ها، سوپ، سالاد و پیتزا به کار می‌رود. این نوع عدس به دلیل شکل بزرگ‌تر آن، برای تهیه خورش‌های دارای قوام قابل استفاده است. همچنین، این نوع عدس در طبخ غذا سریعتر پخته می‌شود و در نتیجه می‌تواند در زمان کمتری برای تهیه غذا مورد استفاده قرار گیرد.

انواع نخود

نخود، یک گیاه خوراکی با انواع مختلف است و در انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر، انواع مختلف نخود آورده شده‌اند:

نخود سبز (نخود قهوه‌ای): این نوع نخود دارای پوسته سبز می‌باشد و در بسیاری از غذاهای خوراکی به عنوان منبع پروتئین استفاده می‌شود. نخود سبز می‌تواند تازه یا خشک شده باشد.

نخود لوبیاکی: نخود لوبیاکی دارای رنگ زرد یا قهوه‌ای می‌باشد و در آش‌ها، خوراکی‌ها و غذاهای مختلف به کار می‌رود. این نوع نخود نیاز به زمان طولانی‌تری برای پخت دارد.

نخود چیک‌پیازی: این نوع نخود دارای پوسته سیاه یا قهوه‌ای رنگ است و در غذاهایی مانند چلو کچری، کریسپی، و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نخود ازتی: نخود ازتی گونه‌ای از نخود است که با باکتری‌های خاصی سمیت می‌دهد. این نوع نخود به عنوان یک کود ازتی طبیعی برای تقویت خاک و کشت محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.

نخود دال (چنا): این نوع نخود در آش‌ها و خوراکی‌های هندی مانند دال و کری استفاده می‌شود. دارای رنگ زرد مایل به قهوه‌ای و طعم ملایمی است.

نخود مرغوب: نخود مرغوب به دلیل اندازه کوچک و شکل گرد آن شناخته می‌شود. در آش‌ها، سالاد‌ها و غذاهای گیاهی به کار می‌رود.

نخود بلغوری:این نوع نخود دارای پوسته خارجی (بلغور) می‌باشد که برای آشپزی باید از آن پوسته‌ای کنده و استفاده شود.

نخود بدون پوسته (نخود چاقو): این نوع نخود بدون پوسته می‌باشد و در آشپزی به عنوان نخود چاقو یا نخود بدون پوسته شناخته می‌شود.

 

انواع لوبیا چیتی

  1. لوبیا چیتی سیاه: این نوع لوبیا دارای پوسته‌ی سیاه و دانه‌های کوچک و چیتی است.
  2. لوبیا چیتی سفید: که دانه‌های آن سفید و چیتی هستند و در برخی غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. لوبیا چیتی قرمز: که دانه‌های آن قرمز و چیتی رنگ هستند و برای پخت غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  4. لوبیا چیتی زرد: که دانه‌های آن زرد و چیتی است و معمولاً در غذاهای مانند طبیعیات و سلطه مصرف می‌شود.

این انواع لوبیا چیتی با توجه به طعم‌ها و خصوصیات مختلفشان، در آشپزی و پخت غذاهای مختلف به کار می‌روند و از آن‌ها به عنوان یک منبع غذایی مفید استفاده می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

یک نظر بدهید

Language
قیمت حبوبات عمدهلیست حبوبات و خشکبار